Ortopedia și chirurgia pediatrică este specialitatea complexă, care se ocupă de diagnosticarea și tratarea bolilor ortopedice și chirurgicale în patologia copilului, începând de la primele ore de viață ale acestuia și până în adolescență.

Afecțiunile apărute în această perioadă sunt congenitale, deci tratarea acestora nu trebuie întârziată.

Ce probleme tratează chirurgii pediatrici ortopedici?

Medicul ortoped pediatru este medicul cel mai experimentat în evaluarea și tratarea problemelor musco-scheletice (osoase, articulare sau musculare), la copii.

Problemele musco-scheletice ale unui copil sunt diferite de cele ale unui adult, căci copiii sunt încă în creștere iar răspunsul organismului la deformații sau leziuni poate fi diferit.

Chirurgii ortopedici pediatri diagnostichează, tratează și gestionează problemele musco-scheletice ale copiilor, cum ar fi:

Deformările membrelor și coloanei vertebrale observate la naștere sau mai târziu în viață (diferențe de lungime a membrelor, scolioză)

• Anomalii ale mersului (șchiopătat)
  • Oase rupte
  • O infecție osoasă sau articulară

Care sunt bolile ce necesită tratament specific?

Printre cele mai comune afecțiuni, amintim:

•  Malformații ortopedice congenitale: luxația de sold, piciorul strâmb, deformările congenitale ale coloanei sau ale membrelor;
  •  Afecțiuni ortopedice dobândite: piciorul plat, durerile de creștere, cifoză, scolioză;
  •  Afecțiuni chirurgicale: apendicita, hernia ombilicală sau inghinală;
  •  Afecțiuni ale aparatului uro-genital: testicul necoborât, fimoză, afecțiuni ale uretrei și rinichilor;
  •  Afecțiuni osoase traumatice: fracturi, entorse, luxații;

Ortopedia și Chirurgia Pediatrică în cadrul Centrului Medical Fiziomed

Centrul Medical Fiziomed este acum mai mult decât o clinică, este locul în care orice problemă își are rezolvarea printr-o abordare obiectivă și găsirea de soluții pe termen lung, din momentul în care s-a stabilit diagnosticul până la reabilitare.

În cadrul Centrului Medical Fiziomed își desfășoară activitatea medici specializați și personal pregătit.

Printre medicii cu care ne mândrim, se numără și domnul doctor Mihai Codrin Galinescu, medic primar chirurgie și ortopedie pediatrică, cu excelente rezultate în ecografia de șold și osteoarticulară, expert în chirurgie laparoscopică pediatrică, cu competențe în ultrasonografie generală și ecografia aparatului locomotor.

În decursul celor 20 ani de activitate profesională, domnul doctor a avut în grija și urmărire periodică numeroși copii atât în unități medicale de stat cât și în unități medicale private, fiind axat pe următoarele domenii de interes:

DOMENII DE INTERES SPECIALE:

• Ecografie de sold – 17 ani experienta
  • Laparoscopie  11 ani experienta in domeniu, peste 1500 cazuri operate, lucrari stiintifice prezentate
  • Patologie uro-genitala  17 ani experienta in domeniu, in special hipospadias (circa 600 de cazuri in ultimii 15 ani, testicul necoborat congenital cu experienta speciala in operatia efectuata laparoscopic (cca 350 de cazuri operate 2012-2018),hidronefroza prin stenoza de joctiune pielo-ureterala, operatii clasice 18 cazuri (2002-2018), operatii laparoscopice 12 cazuri (2014-2018)
  • Ecografie abdominala si uro-genitala  – in special pentru cazurile chirurgicale pediatrice
  • Urologie pediatrică: hidronefroza, reflux vezico-ureteral, infectii de tract urinar
  • Afecțiuni genitale pediatrice la băieți: cura chirurgicală a testiculului necoborât congenital, varicocel, hipospadias, intersexualitate, torsiune de testicul, fimoză, balanopostită
  • Afecțiuni genitale la fete: himen imperforat, chist de ovar, malformații congenitale
  • Chirurgie pediatrică clasică/laparoscopică: apendicită acută, apendicită cronică, peritonită, ocluzii intestinale, hernii inghinale, ombilicale, diafragmatice, malformații congenitale abdominale (stenoza duodenală, stenoza pilorică, agenezii ano-rectale), constipație, complicații postoperatorii precoce/tardive, tumori abdominale
  • Ortopedie/traumatologie pediatrică: fracturi/luxații/entorse, malformații congenitale (picior varus equin, talus valgus, sindactilie, degete supranumerare), screening-ul și tratamentul luxației congenitale de șold, scolioza, torticolis
  • Chirurgie plastică pediatrică: cura chirurgicală a ''buzei de iepure'' ,''gurii de lup'', cicatrici cheloide, arsuri și complicații ale acestora
  • Ecografie abdominală si uro-genitală legată de patologia chirurgicală

În Centrul Medical Fiziomed veți avea parte de îngrijire și atenție din partea unei echipe de profesioniști.

Vă punem la dispoziție un cabinet prietenos și primitor pentru cel mic, astfel încât acesta să colaboreze și să simtă confortabil în prezența unui cadru medical.